Diesel

Diesel van Veenema Olie

Zoals u wellicht weet is diesel, net als benzine, een mengsel van koolwaterstoffen. De koolwaterstoffen van diesel zijn afkomstig van diverse raffinageprocessen en zijn zwaarder dan die in benzine en hebben een kooktraject tussen 180 en 370°C. Voor diesel geldt in België een maximaal zwavelgehalte van 50 mg/kg. 

Welke diesel kiezen?

Diesel EN95:

Aan de Texaco diesel EN95 worden standaard een aantal hoogkwalitatieve additieven toegevoegd. Dit zorgt voor een schonere motor, betere prestaties, lagere emissies, minder slijtage van de brandstofpomp en bescherming tegen corrosie of roest. Daarnaast gaan ze schuimvorming bij het tanken tegen.

 

Diesel XL:

Wij bieden met onze premium brandstof Diesel XL een brandstof die nog schoner, zuiniger en krachtiger is dan de reguliere diesel.

 

Diesel XL is nog schoner door de sterk reinigende additieven die hier aan zijn toegevoegd. Hierdoor ontstaat een lagere uitstoot van dioxide en fijnstof. Er is minder kans op corrosie en betere bescherming bij het mengen met een biocomponent.

 

Uw auto wordt ook zuiniger dankzij het extra additief. Uw motor ondervindt hierdoor minder slijtage wat resulteert in een langere levensduur en een lager verbruik.

 

Door de reinigende werking van deze diesel is er minder koppel- en vermogensverlies. De motor wordt krachtiger en uw auto kan sneller accelereren. Kortom uw auto ervaart het verschil!  

 

Gasolie EN95Rood:

De Texaco Gasolie EN95 Rood is onze rode diesel variant met dezelfde specificaties als onze reguliere diesel. Onze rode diesel voldoet volledig aan de Europese norm van NEN EN590.

Uitsluitend beroepsvaart (dus geen pleziervaart) mag gebruik maken van de "rode diesel". Hierdoor profiteert de beroepsvaart van een lagere prijs door de ontheffing van accijns. Wij kunnen, omdat wij hiervoor over de juiste vergunningen beschikken, aan de beroepsvaart accijns vrije rode diesel leveren.

 

De reden dat deze diesel in de volksmond "rode diesel" genoemd wordt komt door de rode vloeistof die in deze diesel wordt toegevoegd. Hierdoor kan bij controle gecheckt worden of er wel de juiste diesel gebruikt is. Echter Sinds 1 januari 2013 heeft de overheid aangekondigd, m.u.v. de binnenvaart, geen verschil meer te maken tussen rode en blanke diesel. Er wordt dan ook, met uitzondering van de beroepsvaart, overal uitsluitend hoog belaste (blanke) diesel gebruikt.